maandag, juli 08, 2002

Vogeltje

Ter gelegenheid van het op mijn lauweren gaan rusten, heb ik veel kaarten, bloemen, wijn, bonbons etc. gekregen. Ik kreeg ook een koddig opgemaakt plantenbakje met een echt namaakvogeltje ertussen. Zou zoiets zelf nooit aanschaffen, maar ja, een gegeven paard kijk je niet in … en het is lief bedoeld denk ik dan maar. Dus het bakje een plaatsje gegeven op de eettafel. Midden in de nacht werd ik wakker door een onbeschrijfelijk gemiauw van een poes. Daaruit moet ik dan concluderen dat er in de huiskamer een aangevreten muis, vogel of kikker ligt. Ik besloot om niet te gaan kijken want ’s nachts lijkt alles nog veel erger, bovendien kan het ook zo zijn dat het muisje bibberend in een hoekje zit en ik durf het niet te pakken en moet dan lijdzaam toezien hoe het beestje langzaam dood getreiterd wordt. (Ja, het is vreselijk)!
Bij daglicht trof ik echter het namaakvogeltje op de vloer, een beetje verfromfraaid maar nog aardig in tact, zodat hij weer netjes in het bloemstukje gezet kon worden. Sindsdien ligt het vogeltje regelmatig op de vloer. De plantjes staan er ook niet meer zo florissant bij door al dat gegraai van de poezenpootjes. Het vogeltje blijft echter aardig stand houden. Toch een geslaagd presentje.

Geen opmerkingen: