dinsdag, juli 02, 2002

Vrijwilligerswerk

Vandaag mijn eerste “niet-werkdag”. Gister ben ik zeer druk aan achterstallige huishoudelijke taken begonnen zodat ik vandaag volop van mijn vrijheid kon genieten. Mijn partner verdween al vroeg uit bed om aan een monsterachtige fietsrit deel te gaan nemen en ik heb lekker uitgeslapen met de poezen op bed. De regen viel bij bakken uit de hemel, dus het dekbed over mijn hoofd en weer in slaap gesukkeld. Was zelfs te laat voor de B&B ochtendeditie! Om 10 uur heb ik me uit bed en aan de slapende poezen ontworsteld. Er stond een enorme afwas op het aanrecht, we hadden gister eters gehad en “het meisje” (zo noemen we het afwasapparaat) werd aan het werk gezet. Na het douchen ben ik koffie gaan maken voor mezelf en daar zat ik dan met de nieuwe Otto- wintercatalogus. Maar het echte “genieten” wilde nog niet lukken. Integendeel zelfs, ik ben gaan stofzuigen boven. Daarna maakte zich een vreemd gevoel van mij meester te omschrijven met nerveus en onrustig. Jeetje, wat moet ik hiermee al bij de eerste vrije dag? Straks heb ik niets meer om over te praten, zo midden op de dag een boek lezen? Naar het museum? Elke dag naar het Winkelhof? Gaan chatten op internet met mede-obu-ers? Zal ik weer kleding gaan maken voor mezelf? Of toch maar vrijwilligerswerk gaan zoeken? De weersverwachting voor morgen is slecht! Wat moet ik gaan doen?
Hopelijk wordt het gauw mooi weer!

Geen opmerkingen: