donderdag, augustus 08, 2002

Vakantiewoning

Ik heb een vakantiewoning in Den Helder. De verbazing hierom snap ik best. Want je als je midden in het Groene Hart woont kies je toch niet voor vakantie in Den Helder!
Maar ik zal het uitleggen. De jongste zoon verdient zijn brood (en nog meer) bij de Koninklijke Marine. In 1999 heeft hij een huis gekocht welke hij na een noodzakelijke verbouwing, zou betrekken met zijn toenmalige vriendin. Toen de verbouwing grotendeels af was, ging de relatie uit. Ondanks die tegenslag heeft hij er een gezellig stekkie van weten te maken waar wij, al dan niet in zijn aanwezigheid, gebruik van mogen maken. Gastvrijheid staat bij hem hoog in het vaandel.
Vanaf maart 2002 woont en werkt hij voor een jaar op CuraƧao. Aanvankelijk zou hij het huis verhuren, maar gezien de korte termijn, is dat niet gelukt. Dus nu maken wij er dankbaar gebruik van. We houden de boel een beetje leefbaar, want zo’n leeg huis krijgt toch al gauw iets sombers. Maar de tuin is het ergst, dat wordt een enorme wildgroei in korte tijd. Nou moet daar toch nog van alles aan gedaan worden, maar tot die tijd proberen mijn man en ik het een beetje te beheersen.
Bovendien heeft hij schattige buurtjes, die ons de nodige ondersteuning geven als we die nodig hebben. Zoals de vuilnisbakken verzorgen etc.
Vorige week zijn we er 5 dagen geweest en hebben het getroffen, het was prachtig weer. De eerste twee dagen was het zelfs bloedheet en moesten we naar het strand en regelmatig in de zee om afkoeling te zoeken.
Den Helder, je denkt dan alleen aan Marine blauw overal, maar er is nog meer. Loopafstand naar het centrum van de stad, kwartiertje fietsen naar het strand (textielstrand, het bloterikken strand is op ± 8 km) 5 minuten fietsen en op de boot naar Texel. Kortom, ik heb het er altijd onwijs naar mijn zin. Maar misschien komt het ook dat ik daar de aanwezigheid voel van mijn jongste spruit. Want ondanks ik eraan gewend ben dat hij vaak weg is voor zijn werk, vind ik een jaar wel lang en mis hem heel erg.

Geen opmerkingen: