dinsdag, mei 28, 2002

Naaidoos

Poosje terug heb ik een leuk rood jasje gekocht bij Steps. Best gedurfd op mijn leeftijd! Maar de verkoopster werd dol enthousiast toen ik uit de paskamer kwam. Dat gaf bij mij de doorslag om te kopen. Onderweg naar huis ging ik al weer twijfelen. Niet zo gek want dat heb ik altijd na impulsieve aankopen in winkels die ik eigenlijk fout vind! Bovendien is mijn sterrenbeeld weegschaal en breng ik mensen in mijn omgeving soms tot razernij omdat ik zo besluiteloos ben.
Enfin, gelukkig kwam ik een vriendin tegen van mijn dochter, ik toonde haar mijn nieuwe aankoop en vroeg haar of het jasje niet al te jeugdig was voor mij. Zij wist me te overtuigen dat dit absoluut niet zo was en ik blij!
Het is een soort nepleer en de knopen zaten heel erg los. Inmiddels ben ik er al 1 verloren tijdens een boodschapje in de Kopermolen. Mijn lieve (inmiddels ex) collega is nog gaan zoeken bij de Bruna en de C1000, maar niets.
Maar geen probleem: reserve knoopje zat erbij. Nu heb ik dus al de knopen er opnieuw aangenaaid. Dat plaatste mij weer voor een dilemma, want de knoop aan de voorkant zat bevestigd aan een piepklein knoopje aan de achter kant. Maar dat is een klus! Dus de kleintjes heb ik weggegooid; neen in mijn knopendoos gedaan.

Die knopendoos zit in mijn zeer oude naaidoos. Daar gaat dit stukje eigenlijk over. Het is soort ronde hoedendoos, bekleed met een rood kasjmierachtig stofje. Helemaal verschoten inmiddels en op het deksel zat een koper ringetje op het op te tillen, maar dat is er af. Hij zit vol met zeer oud naaigerei, o.a. een stukje zeemleer om het kruis in de fietsbroek van mijn ega te naaien. Nooit gebeurd, fietsbroek is al lang vervangen door tig anderen.
Ik ben zo gehecht aan die doos, doe hem nooit weg! 35 jaar geleden heb ik hem gekregen op Moederdag van mijn lieve man. Hij had hem samen met mijn nichtje, onze baby oppas gekocht met een nachtjapon. Maar die heb ik niet meer!

Geen opmerkingen: